Fabuła w Dark Souls

Każdy, kto grał w serie Dark Souls wie, że fabuła gry jest szczątkowa i wielu rzeczy trzeba się doszukiwać, by dowiedzieć się o co tak naprawdę chodzi. Dark Souls 3 już zawitało na sklepowe półki i chcemy was uzbroić wiedzę, która może wam się przydać w grze i dzięki której nie będziecie tacy zagubieni, jak w poprzednich częściach.

1. Prolog. Era smoków i narodziny ognia.
lLyeRTz
Jak w każdej opowieści nawiązującej do mitologii, światem rządziły potężne istoty. W Dark Souls były to antyczne smoki. Nieznana moc nieznanego pochodzenia wznieciła pierwszy płomień, który dał jednak życie nowym istotom. Płomień wytworzył duszę władców i mroczne dusze. Z duszy władców powstały istoty, które były bliższe bogom i reprezentowały sobą zjawiska znane światu. Pierwszym posiadaczem duszy władcy był Nito, który reprezentował śmierć. Następną posiadaczką duszy władcy była wiedźma Izalith i jej córki chaosu, które reprezentowały życie. Kolejnym posiadaczem duszy władcy stał się Gwyn reprezentujący światło i był najsilniejszym posiadaczem duszy władcy. Ostatnim posiadaczem duszy władcy stał się sprytny karzeł, który duszę władcy przerobił na mroczną duszę.

Nito. Ten, który przyniósł śmierć i choroby.

Nito. Ten, który przyniósł śmierć i choroby.

Wiedźma Izalith dająca życie.

Wiedźma Izalith dająca życie.

Najpotężniejszy Lord Gwym dający światło.

Najpotężniejszy Lord Gwym dający światło.

Sprytny karzeł. Tworzący mroczną duszę.

Sprytny karzeł. Tworzący mroczną duszę.

Dzięki temu rozpoczęło się życie ludzkie. Po tym wszystkim Gwyn razem z Nito i wiedźmą Izalith wypowiedzieli wojnę antycznym smokom. W czasie wojny Gwyn zawarł sojusz ze smokiem Seathem, obiecując mu królestwo jeśli zdradzi swoich pobratymców. Seath się zgodził i zadał ostateczny cios swoim braciom. Smoki wyginęły, zaczyna się era ognia.

Seath stanął przeciwko swoim pobratymcom i swojej rasie.

Seath stanął przeciwko swoim pobratymcom i swojej rasie.

2. Epoka ognia i klątwa nieumarłych

U8t2d

Po wygranej wojnie ze smokami Lord Gwyn zbudował królestwo Anor Londo w Lordran, gdzie ludzie żyli w dobrobycie i przepychu. Ostatni ze smoków Seath zyskał tytuł księcia i rozpoczął badania nad nieśmiertelnością. Nito po wojnie został w podziemiach i pilnował spokoju umarłych. Wiedźma Izalith wraz z córkami osiedliły się w mieście Blitghttown a sprytny karzeł został zapomniany i nie wiadomo nic o jego dalszych losach. Później Lord Gwyn stał się ojcem boskiego potomstwa. Córka Gwynevere, która utrzymywała płomień życia. Syn Gwyndolin, który został wychowany na kobietę, bo jego ojciec chciał mieć reprezentantke Księżyca, a nie reprezentanta (eech… dziwnie się zrobiło). No i syn Solaire, który wielbił słońce i je reprezentował. Lord Gwyn był tak potężny, że dał swoją część duszy władcy czterem królom, którzy objeli władze w Nowym Londo.

Po pewnym czasie przestało jednak być wesoło. Rozpalony ogień zaczynał gasnąć, co przyczyniło się do klątwy, która zamieniała ludzi w bezmyślne zombie. Wiedźma Izalith wraz ze swoimi córami podjęła się tego, by ponownie rozpalić ogień, który mógłby tę klątwę powstrzymać. Niestety, próba rozpalenia ognia skończyła się tym, że na świecie narodziły się demony, a wiedźma wraz z córkami zamieniły się w potwory. Lord Gwyn widząc, że jego królestwo z poddanymi upada, stwierdził, że poświęci swoje ciało i duszę, by rozpalić płomień, który gasł. Udało mu się, ale nie na długo. Płomień znów zaczął gasnąć. Ludzie uciekali z Lordran, a ci, którym się nie udało, zamieniali się w bezmyślne zombie. Bestie po wiedźmie Izalith zaczęły pustoszeć i niszczyć całe królestwo. Seath starał się znaleźć sposób by stać się nieśmiertelnym i stworzyć płomienie, które nie gasną, ale na próżno. Wyrzuty sumienia, które miał przez to, że zabił swoich pobratymców pomieszały mu zmysły i zamknął się w kryształowej jamie, bo tam czuł źródło nieśmiertelności. Królestwo w Lordran upadało z dnia na dzień. Oprócz klątwy, została też uwolniona moc otchłani, która zaczęła pustoszyć królestwo Oacile znajdujące się w Lordran. Czterej najlepsi rycerze Gwyna postanowili, że podejmą działania w tej sprawie. Artorias, Ciaran i Gough wyruszą do Oacile, by zniszczyć źródło otchłani. Dowództa tych rycerzy –  Ornestien, zabójca smoków, pozostał w Anor Londo, by pilnować Gwynevere. W Oacile trzech pozostałych rycerzy ponieśli klęskę. Gough oślepł. Artorias przegrał walkę Manusem, który był źródłem mocy otchłani, a Ciaran rozpacza po Artoriasie, który zamienił się w pustego rycerza otchłani. Po tym wszystkim Lordran upadło i zaczyna się gra Dark Souls.

3. Wybrany nieumarły. Ten, który ma rozpocząć od nowa erę ognia albo kontynuować erę mroku.

Chosen_undead_hd

Wybraniec

Tutaj streścimy historyjkę, żeby trzymać się właśnie fabuły, a nie ilości Bossów. Minęło kilkaset lat od wydarzeń jakie zaczęły się w Lordran. Jako wybrany nieumarły czekamy, aż zamienimy się w pustego i przestaniemy w ogóle działać. Uwalnia nas rycerz Oscar, który śmiertelnie ranny w swoich ostatnich słowach powierza nam zadanie znalezienia sposobu na klątwę nieumarłych. W naszej podróży dowiadujemy się, że trzeba zabić w dwa dzwony, które znajdują się w Lordran. Po wykonaniu zadania otwierają się bramy do Fortecy Sena, w której jest dużo pułapek, ale to jedyna droga do Anor Londo. Wybrany nieumarły dowiedział się, że w Anor Londo znajduje się studnia ognia, która jest narzędziem do powstrzymania klątwy. Nasz bohater ruszył do Anor Londo. Mimo klątwy to królestwo nie straciło swojego dawnego blasku. Pokonując już pustego Ornesteina wybrany nieumarły spotkał się z Gwynevere, która powiedziała mu, że do studni słońca trzeba wrzucić duszę władców. Franpt, który w czasie klątwy nieumarłych szukał następcy, powiedział naszemu bohaterowi, że duszę władców posiadaja wiedźma Izalith, Seath, Czterech króli i Nito. Wybrany nieumarły zabił ich wszystkich napełniając studnie ich duszami studnie ognia. W czasie szukania tych czterech, wybrany nieumarły przeniósł się w czasie i zabił Manusa ojca otchłani, który był źródłem upadku Oacile. W międzyczasie nasz bohater był kuszony, by nie rozpalać ponownie ognia skoro i tak zgaśnie, a klątwa będzie trwała nadal. Wybrany Nieumarły ruszył do miejsca, gdzie pierwszy raz zapalił się płomień życia. W miejscu gdzie Gwyn dokonał samospalenia, by rozpalić ogień bohater spotyka pustego i spalonego Gwyna, który go atakuje. Wybrany nieumarły pokonuje w walce Gwyna i staje przed wyborem. Czy zrobić to samo co Gwyn, czyli dokonać samospalenia i rozpalić ogień życia, czy zostać mrocznym władcą i rozpocząć erę ciemności? To później nie wpływa na naszą rozgrywkę. Nieważne co zrobimy i tak znajdzie się ten, który rozpali ogień, albo będzie mrocznym władcą. Klątwa stworzyła cykl, którego nie da się przerwać.

3. Powstanie Królestwa Drangleic i klątwa nieumarłych

drangleic_map_dlc

Drangleic.

Minęło kilkaset lat od wydarzeń z Dark Souls. Były ery ciemności, ognia i tak w kółko. Król Vendrick założył nowe Królestwo w Drangleic używając nieznanego przedmiotu, który był skradziony gigantom. Jego żona Nashandra ostrzegła Króla, że giganci są rozwścieczeni tą kradzieżą i zaatakują królestwo. Vendrick zaufał swojej żonie i przygotował się do obrony. Tak też się stało. Giganci zaatakowali Drangleic. Atak został odparty, ale skutki były tragiczne. Całe Królestwo było zniszczone. Zbyt wielu ludzi zginęło, a w Królestwie zaczęła panować klątwa nieumarłych. Vendrick widząc, co się dzieje, szukał metody na złamanie klątwy i znalazł. Jego żona Nashandra powstrzymała go jednak. Nashandra okazała się fragmentem pokonanego Manusa i manipulowała Królem. Król czując, że zamieni się w pustego, kazał wybudować grobowiec, gdzie pochowano wszystkich poległych po bitwie z gigantami. On sam został w grobowcu, czekając za przemianę.

4. Zdeterminowany bohater.

ds2-main-hero

Zdeterminowany bohater.

Zaczyna się gra Dark Souls 2. Wcielamy się w bohatera, którego dotknęła klątwa nieumarłych. Nasz bohater jest na tyle zdeterminowany, że będzie walczył z klątwą i nie zamieni się w pustego. Dowiedział się od Wiedźmy, że istnieje upadłe Królestwo Drangleic, w którym są potężne dusze pozwalające na powstrzymanie klątwy. Nasz bohater ruszył do Drangleic, które było teraz bardzo niebezpiecznym miejscem. Roiło się tam od pustych i potworów. Główny bohater spotkał smoczą Herald, która mówi mu, żeby zabił cztery potężne dusze przeklętych. Zaginiona Grzesznica, Zgniła bestia, Freya ulubienica księcia i żelazny król. Nasz bohater znalazł i zabił te istoty. Po tym dostał dostęp do innych miejsc w królestwie, spotkał Aldie, który mówi, że aby zdobyć więcej dusz na złamanie klątwy, musi pozyskać korony dawnych królów. Korona żelaznego króla, kości słoniowej i zatopionego króla. Bohater pozyskał korony i zdołał się cofnąć w czasie, by spotkać niezmienionego jeszcze Vendricka.

10714190_768125956593784_4293918484021227273_o

Vendrick

Król Vendrick powiedział mu, że nie ma szans na pokonanie klątwy. Jego plan tylko ratuje na chwile, a klątwa i tak wróci. Bohater zdobył tyle mocy, że został mu jedyny cel. Nashandra, która chce użyć tronu pragnień do przedłużenia ery ciemności. Bohater zabija Nashandre. Po zabiciu Nashandry naszemu bohaterowi pojawił się Aldia, który chce zabrać duszę naszego bohatera, bo jest potężna. Aldia został pokonany. Główny bohater staję przed wyborem. Czy zasiąść na tronie pragnień i rozpalić dawny ogień kosztem swojego życia, czy szukać dalej sposobu, by wyleczyć się z klątwy. Tak jak w pierwszym Dark Souls, wybór nie wpłynie znacząco na fabułę.

Ciąg dalszy nastąpi w Dark Souls 3.

Written by: Gość

Nasz fanpage